Vállalkozás indítás 5. rész

Pataki Nagy Éva írása

Az építés

A Ma-Mi Műhely festését napokig emlegettem, karom és testem egyéb porcikái késdöfésszerű fájdalommal emlékeztettek arra,hogy festeni nem kislányoknak való. De megcsináltuk ezt is.

Mindeközben, hogy a fizikai megvalósítás lépéseit jártam, építettem a szolgáltatói hálózatot is. Mármint, tulajdonképpen magától épült, mert sorra jelentkeztek az ilyen-meg olyan óraadók, előadók. Sokan láttak potenciált a Műhelyben, nekem pedig kényelmes volt, hogy nem kell több utánajárást tennem a szolgáltatói hálózat építésébe. És itt, kiszólok a jövőből egy kicsit és színt vallok. Ez itt, abban a stádiumban lehet hogy kényelmes volt, de stratégiailag nagy hiba. Egy teljesen új, piacon nem meglévő koncepciót terveztem életre hívni, új vagy pedig stabil ügyfélkör megléte nélkül. A legtöbb óraadó, akivel elkezdtem a közös munkát, szintén a fentieknek felelt meg…. Amivel semmi probléma sincs, csak azt felejtettem el a számításból, hogy a közös ügyfélépítés, még több időt fog követelni. Ha olyan óraadóval dolgozom együtt, akinek még nincs szakmai vendégköre, akkor neki is és közben nekem is arculatot, nevet, vendégkört kell építeni. Ez az út, egyedül sem könnyű. Ha többen vagyunk rajta, akkor meg különösen nehéz és türelmetlenné tesz.

Végül összeállít a kezdő csapat, és a Ma-Mi Műhely a piacon egyedülálló páratlan program- és szakemberkínálattal állt fel a kezdővonalhoz.

Nem engedtem el a promóciós, szponzorációs együttműködési vonalat sem. Dacolva a tapasztalatokkal és a rengeteg hiábavaló email elküldésének tapasztalatával, tovább írtam az összes piaci résztvevőnek akit csak eltudtam érni. Egy hétfő este, csak a barkács – építőipar szektor szereplőinek írtam. Az email címeket úgy vadásztam le, hogy a Linkedin-en beírtam az adott cégnevet, és akiket kidobott, hogy ott dolgozik, (nagyjából sales- pr- marketing vonalon maradva) írtam ismeretlenül a céges email cím keresztnév.vezetéknév@cégnév.hu/com és ennek 3-4 variánsa, titkos másolatban, hogy ne látszódjon a próbálkozási darabszám. Volt, hogy bejött, több választ is kaptam ilyen emailes megkeresésekre, természetesen javarészt elutasítót.

Sokáig tartott elfogadnom azt a tényt, hogy alapvetően rosszul gondoltam, rossz ötlet volt arra stratégiát és erősebb bevételi forrást építenem, hogy a nagyobb vállalatok, piaci szereplők szponzorációs vagy karitatív támogatási lehetőséget, forrást fognak a Ma-Mi Műhely-nak biztosítani.

Nem vitatom azonban, hogy  a kedves és lelkes stílusom ellenére, ez a fajta „gerilla harácsolás” alapvetően nyomulós, már-már agresszív kategóriába esik. Lehet, hogy hiba volt, de a legtöbb cégnek, akiktől karitatív felajánlást kértem pontosan leírtam azt, hogy mit szeretnék. Szörföztem a honlapjukon, vagy katalógust néztem, vagy webshop-ot és linkkel, árakkal ellátva kértem a segítséget. Hol egy kerti bútor, hol egy festő készlet, hol egy virágláda, vagy éppen 3 darab színes szőnyeg. Mindenhol figyelve arra, hogy kb 150 000 Ft-nál ne legyen magasabb a kérésemben szereplő összeg.

„köszönjük a lehetőséget. Egyeztettem az illetékes vezetővel és kérte, hogy továbbítsam Ön felé – egyelőre a „terv-szinten” lévő projektekhez nem tudunk csatlakozni partnerként.    Kaptam választ az ország piacvezető drogeria hálózatától.

Országosan ez nem érdekes nekünk, de 11-ik kerület lévén a Budaörsi áruházunk vonzáskörzetébe akár lehetséges lehet a támogatás. Elküldtem az anyagot az értékesítési  és áruházvezetőnek . Írt nekem az egyik legnagyobb barkácsáruház és reménykedtem vagy 3 hétig, hátha tudnak segíteni, mert bizony nagyon sok dologra volt szükségem, amivel nem kalkuláltam előre, mert nem láthattam, hogy szükség lesz rá. (pl gipszkarton a mosdók kettéválasztásához, beltéri ajtó, padlószőnyeg, csavarok, szilikonpisztoly a sok tömítéshez, csaptelepek az új csapokhoz, melyekre az ANTSZ megfelelése miatt volt szükség) sajnos azonban nem jött válasz, még az érdeklődő emailemre sem.

Köszönöm a kedves leveledet. Nekünk ez akkor tudna működni, ha nagyobb közösség álna mögötted, mert így sajnos semmilyen reklámértéke nem lenne az együttműködésnek. Jött a válasz, a szőnyegkérésemre a gyártótól.

Nagyon köszönjük a megkeresését, és örömmel hallottunk a kezdeményezésükről.Azonban sajnos arról kell tájékoztatnom, hogy jelenleg nincs ilyen együttműködési lehetőség, amelyet lent említett, és amit ki szeretne alakítani.  Kaptam a választ az egyik játékgyártótól. 

A válaszadási ráta alapvetően 15 levélből 1, volt így annak is nagyon örültem, ha valaki egyáltalán vette a fáradtságot és visszaírt. Ahogy haladtam előre a megvalósításban és emelkedtek drasztikusabb szintre a kiadásaim, úgy estem egyre nagyobb pánikba.

Mivel a szponzorációs hajlam minimális volt, úgy a kommunikáció erősítésére helyeztem a hangsúlyt. Beláttam, hogy a rendelkezésemre álló költségkeret vajmi kevés lesz ahhoz, hogy ki tudjam várni a minimum egy éves beindulási/felépülési szakaszt. Kommunikációs robbantásra volt szükségem. Ehhez pedig, a legjobb eszköz egy interjú….

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük